Yannickopreis.reismee.nl

Week 3, veel te doen! Week 3, a lot to do!

Hoi iedereen,

Hierbij weer de wekelijkse update :)

Maandag 15 September,

Vandaag ging ik in de ochtend en middag gewoon naar school, maar 's avonds ben ik naar de powderpuff game geweest bij de Valley Central High School. Powderpuff is football (rugby) voor meisjes. Het was totaal anders dan ik verwachtte. Natuurlijk had je wel die Amerikaanse tribune die je altijd in films ziet, maar ik dacht dat het een team van 20-30 mensen was. Blijkbaar waren het er ongeveer 60-70. Ook heb nieuwe mensen ontmoet en vrienden van Sarah leren kennen. Sarah speelde ook in de powderpuff game. Na de wedstijd was een een kampvuur (foto's to be added), het was echt een groot kampvuur en zelfs op 4-5 meter afstand kon je je vel nog goed voelen branden.

Dinsdag 16 September,

Vandaag kwam ik uit school en toen ik uit de bus stapte stond Carolyn me op de hoek al op te wachten met auto en al om een belangrijke brief op de bus te doen, en we zijn dus meteen naar het postkantoor gegaan. Na het postkantoor zijn we eten gaan bestellen bij een Italiaans restaurant genaamd Cascarini's. Ik had een American Combo (foto komt erbij :)). Deze was overheerlijk btw. We zijn ook nog even langs het dierenasiel gereden, maar die zaten dicht, dus we konden niet vragen voor vrijwilligerswerk. In de avond kwam er nog een vrouw van Ayusa langs die mijn kamer wilde zien en een paar vragen stelde en daarna weer mooi 2 uur naar huis mocht rijden...

Woensdag 17 September,

Schooldag.

Donderdag 18 September,

Na school hebben we de middag doorgebracht bij Formula H, en bij het thuiskomen moesten we zelf voor eten zorgen. Gelukkig hadden we witte rijst. Ik heb zelf satesaus proberen te maken, wat best goed lukte met mijn kookkunsten :).

Vrijdag 19 September,

Na school zijn we weer naar Valley Central gegaan, maar deze keer voor een echte football wedstrijd. Zo'n wedstijd duurt wel lang! 2-2,5 uur! Het thuisteam (De Vikings) heeft jammergenoeg wel verloren met 13-20.

Zaterdag 20 September,

Tot een uur of 11 in de ochtend was er niet zoveel te doen, maar rond 11 uur kwam Jay Leno! (bekend van zijn enorme klassieke auto collectie, en een talkshow op NBC). We hebben met hem geluncht en het is een hele aardige man. Later op de dag zijn we naar het winkelcentrum gegaan om voor Sarah een jurk te kopen en voor mijn een blouse (verbazingwekkend, ik weet het). Ook heb ik in dit winkelcentrum een 3DS XL met Pokemon X gekocht! Om een uur of 3-4 ben ik met Brian naar een fietsenwinkel gegaan en heb ik (bijna) binnen budget een fiets gekocht. Een passende fiets vinden is hier veel lastiger dan in Nederland, Pfoe!. In de avond ben ik naar de Homecoming Dance geweest in Valley Central HS (vandaar die blouse). Dit was wel ongeveer wat ik ervan had verwacht, en het was leuk :).

Zondag 21 September,

Tot een uur of 11 uitgeslapen en daarna tot 2 uur niks gedaan :). Om 2 uur ben ik gaan skypen met pa en ma, en dat was een flink gesprek :) Tot 3 uur maar liefst (is niks ergs btw). Na dit gesprek zijn we appels gaan plukken (blijkbaar kan je dat zelf doen hier) appels plukken is best leuk, maar je moet wel flink oppassen voor alle rotte appels die aan de boom hangen! Er waren 5 of 6 soorten appels en ik heb ze allemaal een paar geplukt om te kijken welke ik nou het lekkerst vind. Na het appels plukken zijn we naar Cascarini's geweest om daar avond te eten,waar ik wederom een American Combo had.

Als iemand nog vragen heeft over iets, vraag maar raak :),

~Yannick

Hi everyone,

Another weekly update.

Monday September 15th,

Today i just went to school, but in the evening i went to the powderpuff game at Valley Central High School. It was totally different from what I expected. Ofcourse you had the American stand you always see in movies, but I thought the team would consist of about 20-30 girls. Instead it constisted of at least 60 girls. Sarah played too! I met some of Sarah's friends too. After the game there was a bonfire, which was huge! You could feel your skin burn at about 4-5 meters distance(15feet)(pictures to be added).

Tuesday September 16th,

Today I got out of school, and when I got out of the bus, Carolyn was already waiting for me at the corner. We went to post and important note at the postoffice. After going to the postoffice we went to order food at an Italian restaurant called Cascarini's (right?). I had an American Combo, which was delicious. We went to the animal shelter too, but they were closed so we couldn't ask if Sarah and I could volunteer :(. In the evening a woman from Ayusa visited and she wanted to see my room and ask a couple of questions. That didn't take long and after it was done she had to ride home for a nice 2 hours...

Wednesday September 17th,

Schoolday.

Thursday September 18th,

After school we spent the afternoon at Formula H, and when we got home we had to make our own dinner. I tried making Satésauce myself and it turned out pretty well (with my cooking skills).

Friday September 19th,

After school we went to Valley Central again, but this time for a boys football game, which had more action. A football game takes quite long! 2-2,5hours. The hometeam lost sadly with 13 to 20.

Saturday September 20th,

In the morning there wasn't really much to do, but around 11AM Jay Leno came (famous of his huge classic car collection and NBC talkshow). We had lunch with him and he is a really nice guy. Later on the day we went to a mall to buy a dress for Sarah and a button up shirt for me. I also bought a nintendo 3DS XL with Pokemon X! Around 3-4PM Brian and I went to a bicycle shop and bought me a bicycle (almost) within budget. Finding a bike that fits me is a whole lot harder here than in the Netherlands! Pfoee! In the evening I went to the Valley Central Homecoming Dance, which was fun

Laughing
.

Sunday September 21st,

I slept int ill around 11AM, and then I didn't really have anything to do till 2PM. At 2PM i skyped with my parents and we had quite a big conversation! It lasted till 3PM. After the skype conversation we went apple-picking, which is a lot of fun, and apparently you can pick apples yourself here :). You have to watch out for rotten/rotting apples hanging on the trees a lot though!. After apple-picking we went to Cascarini's to have dinner there, where I had the American Combo again.

If you have any questions, please ask,

~Yannick

Reacties

Reacties

Ronny

deze week was inderdaad druk en vol impressies. Je kunt wel zien dat je er van geniet.
kijk weer uit naar volgende week.

Succes daar!

lies en servie

Druk, druk, druk, wel leuk.

Oma Lucassen

Hoi Yannick.Je hechte weer druk gehad en weer nieuwe dingen onder nomen,wat staat jou die blouse mooi.ook de foto's waren mooi heb er van genoten.Groetjes van Opa en Oma.tot de volgende keer.

Sandra

Je hebt wederom veel beleefd de afgelopen week. De avonturen blijven maar doorgaan. Heb je tussendoor ook nog tijd om te studeren? ja, ja dat is moeders weer :).

Hoe viel jouw eigengemaakte satésaus eigenlijk in de smaak?

En ja, het was een heel lang skype gesprek gisteren, maar wel heel gezellig vond ik en zeker voor herhaling vatbaar.

Succes weer deze week.

Sonja

Hè yannick, heerlijk die verhalen en foto's en ontzettend leuk om je zo te volgen! Still jealous! Ook op facebook. Nou en ben inderdaad nog wel benieuwd naar een aantal dingen. Wat is de naam van je school eigenlijk. Vind het wel leuk om daar eens op te googelen en te kijken. Mag je wat foto's maken op school en natuurlijk wil ik er heeeeel graag een van je zien in tenue!! Ben niet de enige denk ik. Die blouse staat je overigens top. En is de rest nou zo klein of zijn ze ook een stuk jonger? Tot hoe laat duurt school eigenlijk en daarna? Met zo'n vol programma ook nog tijd om met andere kids van school wat te doen? Trek je meer naar kids van jouw school of vrienden van Sara? Zijn dat op de foto vrienden van Sara? En hoe staat het met de bijbelles? Al bekeerd of door andere les vervangen? Volgens mij heb je wel geluk met het gezin waar je terecht bent gekomen! Je ziet, ik zou het liefst als vlieg een paar dagen met je mee liften.... X sonja

Yannick

Hoi, Mijn school heet Harmony Christion School, en ik zal eens even vragen of ik een paar foto's mag maken. Mijn tenue komt met een beetje geluk morgen of overmorgen op mijn blog. De rest was gewoon zo klein ja, en 1 jaar jonger. Mijn school duurt van 8:30 tot 15:00. Qua optrekken waarschijnlijk meer de mensen van mijn school, en op de foto dat zijn vrienden van Sarah, omdat dat voor de Homecoming Dance was die op haar school was, en niet op mijn school. Bijbelles is verplicht, en ik ben niet van plan te gaan bekeren. Houd het lekker bij Atheisme :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!