Yannickopreis.reismee.nl

You've all been waiting for it / jullie hebben der even op moeten wachten

Hey,

From now on I am going to do my blog in English first and then translate it to Dutch (opa en oma, Nederlands staat onderaan).

You've all been waiting for it, and as expected, I am not that good in keeping my blog updated.
I had a talk with Mark (from Ayusa) yesterday and he gave me some ideas for my blog, so hopefully I will update more often now.

I am going back all the way to Christmas. On Christmas eve we went to Carolyn's parents, where we had dinner. After dinner we opened a lot of presents. Christmas is definetly a whole lot more of a deal in the US than in Holland! I think you can compare Christmas here to "Sinterklaas" if you think the tree away and make Santa somewhat slimmer. What we call "surprise" in Holland, they call "Secret Santa" here. I had a secret santa in my Spanish class.
On Christmastday we woke up and then had breakfast. After breakfast we made a fire in the fireplace and we had even more presents! (Pictures of presents will be included when I have uploaded them all). I bought everybody a present too :). Brian got a movie called: GMO OMG, Carolyn got a couple of scented candles. Sarah got nailpolish and Ainsley got a necklace. Carolyn's father got golfballs and Carolyn's mom got mix for cupcakes and cake. Hannah and James both got a $10 iTunes gift card. On Christmasday we had a nice dinner at home.

The day after Christmast we went to New York City, where, ofcourse, I took a lot of pictures. The best pictures will be included when i uploaded them. If you want to know about the traffic: walking was faster in some parts of Manhattan. I have seen a lot of hotspots, like the big Christmastree, the freedomtower (ground zero memorial building). Ofcourse there were a lot of those yellow cabs you see in every movie that plays in NYC. Walking wasn't too fast on popular places like Times Square because it's packed with people. Apparently there was an M&M's world, which I just had to visit!

In January we had a lot of snow. The snow we get in Holland in a year is the equivalent of what we get here in 12 hours on some days. Just last week there was a big blizzard coming our way (it even reached the Dutch news) and life stopped litteraly. Public transport was closed, some states even made it illegal to drive! New York City closed streets. After all, we didn't get much where we are. Instead of the expected 2 feet, we "Just" got 4 inches.
January was the first time I ever showshoveled(or as we invented yesterday during dinner: snoveled) snow on a whole driveway. We have to "snovel" every time when we got snowfall to keep it safe and clean. Last week I made pie according to grandma's recipe (even using Dutch mix she sent me), which, ofcourse, turned out really well. Thanks Grandma! Right now it has been snowing for the past 14 hours and it's still continuing. We already have an accumulation of about 10 inches, but more is coming.

That was it for today :)

Have a good day and drive safe (if you got winterweather)

~Yannick

Hey,

van nu af aan ga ik mijn blog eerst in Engels doen en daarna vertaal ik het naar het Nederlands.

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar hier is het dan. Als verwacht ben ik niet zo heel goed in mijn blog bijhouden hehe.

Gisteren had ik een gesprek met Mark (Van Ayusa), en die gaf mij nog een idee voor mijn blog, dus hopelijk ga ik mijn blog nu vaker updaten.

Oke, dus ik ga helemaal terug naar kerst (dat is een tijdje geleden he). Op kerstavond gingen we naar Carolyn's ouders waar we een heerlijk avondmaal hadden. Na het avondeten gingen we terug naar de woonkamer, waar we heel veel cadeau's openden. Kerst is hier veel groter dan in Nederland. Ik denk dat je kerst hier wel kunt vergelijken met sinterklaas als je de kerstboom wegdenkt en de kerstman wat slanker maakt. Wat wij surprise noemen, noemen ze hier "secret santa".
Ik had een "secret santa" in mijn Spaans les.

Op kerstdag (geen eerste of tweede, want dat kennen ze hier niet) werden we wakker (Gelukkig) en hadden we ontbijt. Na het eten hebben we een vuurtje gestookt (Stelletje pyromanen dat we zijn) in de open haard. Bij de openhaard hadden we nog veel meer cadeau's! (foto's zal ik erbij doen zodra ze zijn geupload). Ik had ook voor iedereen een cadeautje gekocht. Voor Brian een film: GMO OMG, voor Carolyn een paar geurkaarsen, voor Sarah nagellak en voor Ainsley een ketting. Voor Carolyn's vader een doos golfballen en voor haar moeder een pak cupcake mix en een pak cakemix. Voor Hannah en James had ik een $10 iTunes gift card gekocht. In de avond hadden we nog een heerlijk diner thuis.

De dag na kerst zijn we naar New York City gegaan waar ik natuurlijk veel foto's heb gemaakt. De beste foto's zal ik uploaden en op mijn blog zetten. Als je wat over het verkeer wil weten: belabberd. Lopen is op sommige plekken in Manhattan sneller dan de auto. Ik heb een heleboel bekende plaatsen gezien zoals de grote kerstboom en de "freedomtower" (9/11 nagedachtenis). Natuurlijk heb je hier heel veel van die gele taxi's die je in de films altijd ziet. Lopen was niet snel op sommige bekende plekken als Times Square. Er zijn gewoon heel veel mensen. Blijkbaar was er een m&m's world waar ik natuurlijk naar binnen moest!

In Januari hadden we gewoon belachelijk veel sneeuw, maar dat is normaal hier. Wat we in Nederland krijgen in een jaar, valt hier op sommige dagen in 12 uurtjes. In het begin van vorige week was er een flinke storm op komst die zelfs het Nederlandse nieuws heeft gehaald. Het leven lag letterlijk stil. In sommige staten was het illegaal om met de auto op pad te gaan. Openbaar vervoer lag stil en in New York City hadden ze de straten afgesloten. Alle heisa was voor niks, want we kregen maar 10 centimeter in plaats van de 60-90 die voorspeld was. In het oosten van het land is op sommige plekken wel een meter gevallen. Ook was januari de eerste keer dat ik een oprit moest sneeuwvrij moest maken met een schep. En dan meteen ook zo'n lange oprit. Afgelopen week heb ik ook appeltaart gemaakt met oma's recept en oma's mix die ze opgestuurd had. Gelukkig was hij erg goed gelukt en smaakte hij bijna alsof oma hem had gemaakt! Dankje Oma! Op dit moment is het al 14 uur aan het sneeuwen en hebben we al 25 centimeter sneeuw. Er komt voor de komende paar uur nog steeds sneeuw uit de lucht vallen. We hebben wel mooi een dagje vrij van school :D.

Dat was het voor vandaag :)

Heb nog een goeie avond!

~Yannick

Reacties

Reacties

Riet lucassen.

Hoi Yannick.wat leuk om weer wat op blog te lezen je krijgt veel te zien in Amerika opa en oma hebben genoten van je verhaal

Sonja

Ha Yannick, leuk om weer van je te lezen!En ben jaloers op je Engels! Dus een beetje bijscholing aan je tante als je terug bent, zou niet verkeerd zijn. Mooi dat de taart gelukt is. Ik begreep van oma dat taartvormen niet in huis zijn. Maar zo'n taartenbakker als jij kan het ook in een tulband, dat blijkt. De rest al op? Heeft je Amerikaanse family ook van de Dutch Sinterklaas geproeft? Enne.. die foto(S)... is dat: raad het plaatje? Ik zit te turen waar ik nu naar zit te kijken, maar is me niet helemaal duidelijk. En, ik zie maar 1 foto of ligt dat aan mij... ook daar bijscholing in. Of jij? :-)
Lieve groet van ons!

Yannick

Eh, die foto's deden beetje raar met uploaden en me PC vond het niet zo leuk, dus dacht, dat doe ik over een uurtje nog wel een keer. sinterklaas hebben ze geproefd (figuurlijk, want de rest zit allemaal "zooi" in :P. Ja, taartvorm hadden ze in huis niet hier...

Sandra

hey knul,

Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt. Leuk om dit allemaal nog eens te lezen. volgens mij kun je nog een paar keer oefenen met het sneeuwvrij maken van de oprit als ik de voorspellingen zo zie. Succes daarmee!

Liefs,
Mama

Lies en Servie

Hoi Yannick,
Bedankt voor het verslag. Je hebt mooie foto's van New York gemaakt. Pech voor je dat er veel sneeuw valt met een lange oprit, het heeft ook voordelen je hoeft niet naar de sportschool om je spieren te trainen.
Lieve groetjes uit Schimmert voor jou en geniet !!

Brian

Nice work on the blog, Yannick. It is good to see it going again. I always enjoy reading about all of the things we have done as seen through your eyes. Thank you.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!